Reklamace a vrácení zboží
Reklamační řád e-shopu www.kokua-odrazedla.cz
liketobike s.r.o.
Adresa: Novomestská 9765/2, 917 01 Trnava, Slovensko
IČ: 54689341
Společnost je zapsána v OR OS Trnava, odd. : Sro, vl. čj. : 51934/T
I. Všeobecná ustanovení
1.1 Společnost liketobike s.r.o. , Novomestská 9765/2, 917 01 Trnava, IČ: 54689341
(dále jen „Prodávající“) provozuje internetový obchod (dále jen „e-shop“), ve kterém nabízí svým zákazníkům zboží ke koupi, na základě kupní smlouvy uzavřené na dálku.
1.2 Prodej zboží prostřednictvím e-shopu je upraven ve Všeobecných obchodních podmínkách Prodávajícího (dále jen “VOP”).
1.3 Tento reklamační řád navazuje na VOP a doplňuje VOP.
1.4 Reklamační řád popisuje spolupráci mezi kupujícím a Prodávajícím s ohledem na případné vady zboží, jejich uplatnění a nároky, které z nich plynou.
1.5 Kupující je povinen se seznámit s reklamačním řádem a VOP ještě před objednáním zboží. Objednáním zboží od prodávajícího souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem.
1.6 Jako doklad o koupi vystavuje Prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura). Není-li vystaven samostatný záruční list, slouží jako záruční list příslušný nákupní doklad (dále jen „záruční list“).
1.7 Vyloučení podnikatelů
Tento reklamační řád se nevztahuje na nákup zboží podnikateli, kteří kupují zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti dle VOP. Práva a povinnosti Prodávajícího a kupujícího – podnikatele týkající se vad zboží jsou upraveny v obchodním zákoníku ČR
II. Délka záruky
2.1 Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2.2 Zákonná záruční doba je 24 měsíců.
2.3 Prodávající může zákonnou dobu prodloužit. Délka prodloužené záruční doby je vždy vyznačena na záručním listu. Pokud v záručním listě není vyznačena jiná záruční doba, platí lhůta 24 měsíců.
2.4 Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené lhůty. V rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č.40/1964 Sb. § 619-627 s přihlédnutím k tomuto reklamačnímu řádu. Při prodloužené lhůtě se reklamace řídí výhradně tímto řádem.)
2.5 Zlevněné zboží
Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd.). Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité, prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebování, které měl zboží při převzetí kupujícím. Práva z odpovědnosti za vady zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím. Prodávající může tuto dobu dohodou s kupujícím zkrátit, nikoli však na méně než 12 měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji zboží. U zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, kvůli kterým byla nižší cena sjednána.
2.6 Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro kterou platí záruční doba, zaniknou, nebudou-li uplatněna v záruční době.
III. Záruční podmínky
3.1 Prodávající odpovídá za to, že zboží má při prodeji stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost. Zboží musí být bez vad a musí odpovídat platným technickým normám.
3.2 Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době.
3.3 Výjimky ze záruky
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé nesprávným použitím zboží nebo z důvodu vyšší moci, živelné události apod. ani na případné škody v důsledku toho vzniklé. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou. Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá:
a) mechanickým poškozením zboží,
b) používáním zboží v neodpovídajících podmínkách,
c) nadměrným zatěžováním nebo v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami,
d) provedením nekvalifikovaných zásahů či změnou parametrů.
3.4 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Dojde-li k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
3.5 Pokud Prodávající při koupi zboží nabízí zákazníkovi k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na zákazníkovi, zda nabízený dar přijme. Dar však není prodaným zbožím, proto Prodávající neodpovídá za jeho případné vady. Pokud však o případných vadách daru ví, je povinen na ně zákazníka při nabídce daru upozornit. Má-li dar vady, na které Prodávající zákazníka neupozornil, je zákazník oprávněn jej vrátit. Pokud zákazníkovi vznikne právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz), je zákazník povinen vrátit Prodávajícímu vše, co obdržel, tzn. i zboží přijaté jako dar.
3.6 Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat stav zásilky a zboží. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kup.